Forum Forum Stowarzyszenia Przyjaciół Kolei i Zabytków Techniki oraz Toruńskiej Makiety Modułowej Strona Główna Forum Stowarzyszenia Przyjaciół Kolei i Zabytków Techniki oraz Toruńskiej Makiety Modułowej

Pomorze'19 - Pociągiem z parowozem na wycieczkę!
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Stowarzyszenia Przyjaciół Kolei i Zabytków Techniki oraz Toruńskiej Makiety Modułowej Strona Główna -> Dział kolejowy

Skąd: Toruń

PostWysłany: Śro 14:42, 10 Kwi 2019    Temat postu: Pomorze'19 - Pociągiem z parowozem na wycieczkę!

Już w piątek do Torunia zawita pociąg z zabytkowym parowozem! Wszelkie informacje na stronie organizatora:

Z racji pracy (oraz ceny biletów...) przejazd muszę sobie odpuścić, ale może chociaż kilka razy wyskoczę na zdjęcia czy film jak parowóz będzie krążyć po Toruniu i okolicy.

PostWysłany: Pią 16:24, 12 Kwi 2019    Temat postu:

Udało mi się wpaść do Torunia Miasto o 11:50. Pociąg stał i za chwilę ruszył w stronę Torunia Głównego, zatem był trochę opóźniony. Zdjęcie na pamiątkę mam. W necie natomiast pojawił się już film z Torunia Miasto:

Parowóz Ol49-69

PostWysłany: Pią 20:32, 12 Kwi 2019    Temat postu:

Niestety nie mogłem, choćby na chwilę pojawić się przy torach, dlatego z zaciekawieniem obejrzałem film. Niestety oczekiwaną
przyjemność oglądania popsuł pierwszy wagon za parowozem. No cóż, w tej branży nie zawsze jest tak, jak byśmy oczekiwali.

PostWysłany: Pią 22:14, 12 Kwi 2019    Temat postu:

Też zwróciłem wagę na ten niepasujący wagon. A znasz autora tego filmu? Ostatnio sporo nagrywa w Toruniu (głównie autobusy).

PostWysłany: Sob 13:37, 13 Kwi 2019    Temat postu:

Nastawiałem się na to, że jednak nie będę mógł wybrać się w pogoń za parowozem, ale szczęśliwie szef się zgodził i pozwolił wyjść z pracy, a ja ruszyłem chwilę po 10 w pogoń. Z racji, że startowałem z biura przy ul. Żółkiewskiego o 10:10 to pojechałem prosto pod wiadukt przed stacją Toruń Wschodni. Tam powstał pierwszy film z wjazdu parowozu na wspomnianą stację. Następnie ruszyłem w pogoń za pociągiem udającym się do Lubicza. Z racji odległości i sporego ruchu udało mi się złapać parowóz jak dojeżdżał do wagonów w Lubiczu podczas oblotu składu. Następnie szybki przejazd pod wiadukt drogi 80 i nakręcony przejazd pociągu w stronę Grębocina. Dalej pojechaliśmy z panem Krzysztofem w kierunku dworca głównego. W okolicy przejazdu, gdzie kończy się most kolejowy oczekiwaliśmy pociągu. Było to długie oczekiwanie z racji utrudnień w ruchu jakie nastąpiły na stacji Toruń Miasto. Pociąg towarowy ponoć zdefektował pod rondem Pokoju Toruńskiego. W związku z tym wysłano ET22, aby zepchnął zdefektowany skład w kierunku Torunia Wschodniego. Pociąg z parowozem z racji iż był pociągiem specjalnym musiał przepuścić pozostałe planowe pociągi, w związku z tym złapał spore opóźnienie, a nas mijało wszystko co tylko u nas jeździ - "Mrówa", szynobusy, "jednostka", jakaś TLK-a. W końcu pojechał i parowóz. Sprzed mostu szybki przejazd na dworzec główny. Tam oblot składu i film z odjazdu pociągu. Dalej gonitwa na drugą stronę Torunia. Przebić się przez miasto w tych godzinach (około 12) to coś strasznego. Grudziądzką wyjeżdżamy w kierunku Łysomic i mniej-więcej na wysokości miejsca, gdzie linia kolejowa zbliża się do DK91 ustawiamy się w oczekiwaniu na "dyszącego potwora". Czekamy, czekamy... od strony Łysomic nadjeżdża szynobus Arrivy - parowóz zatem musi jeszcze stać na wschodnim... czekamy dalej... w końcu nadjeżdża. Szybkie ujęcie i w auto - pan Krzysztof zostaje, a ja wraz kilkoma innymi autami gonię skład aż do Ostaszewa. Na przejeździe kolejowym od strony Chełmży łapiemy parowóz. Przejazd "żywej maszyny" wzbudza nie małe zainteresowanie zarówno tych niepoinformowanych o przejeździe jak i zwykłych "gapiów". Apetyt nie maleje - mimo iż Ostaszewo było dla mnie "nadprogramowe" postanawiam pojechać jeszcze do Chełmży. Niestety spory ruch uniemożliwia nam wyprzedzenie parowozu przed przejazdem na wjeździe do Chełmży - nie udaje mi się nawet wysiąść z auta i nakręcić przejazdu po nasypie - zabrakło 10-15 sekund. Nieco zrezygnowany podążam za innym autem, które goniło parowóz - przejeżdżamy powoli przez rozkopaną i pogrążoną w remoncie ulic Chełmżę. Nieco zrezygnowany dojeżdżam za autem do dworca, które nagle skręca na jakąś posesję. Jadę dalej i widzę wciąż stojący na stacji skład. Nieco tym pobudzony przyśpieszam i jadę drogą wzdłuż stacji. Dojeżdżam do przejazdu. Widzę zamkniętą rogatkę i włączoną sygnalizację - zaraz będą jechać. Biorę aparat i lecę - "nic się nie dzieje" - krótka obserwacja i widzę, że na semaforze od strony Unisławia podano sygnał zezwalający na wjazd - znowu parowóz musi kogoś przepuścić - cieszę się, bo to oznacza, że nie dogoniłbym parowozu. Wjeżdża pociąg ARRIVY kończący bieg w Chełmży. Słychać poruszane pędnie. Nastawnia przygotowuje drogę. Za chwilę na semaforze wyjazdowym podnoszą się dwa ramiona. Po chwili widać wyrzucane w powietrze tumany pary. Pociąg rusza. Nieśpiesznie nas mija udając się w dalszą drogę. Moja pogoń się kończy. Zadowolony i zmęczony wracam po woli do pracy. Jest co montować - trzeba tylko jeszcze znaleźć na to czas. Po skończeniu relacji z imprezy w Grudziądzu, Sosnowcu i krótkiego wspomnienia z Solca, pewnie przyjdzie czas na film z pogoni za parowozem...

Dziękuję bardzo panu Krzysztofowi za towarzyszenie w części pogoni. Pozdrawiam serdecznie wszystkich fotografujących, filmujących i goniących skład z parowozem, a także obsługę pociągu i pasażerów - do zobaczenia za rok!

PostWysłany: Sob 18:34, 13 Kwi 2019    Temat postu:

@Remaj12, dziękuję za bardzo ciekawą relację. Tekst napisałeś w taki sposób, że czytając miałem wrażenie, że to ja siedzę w tym aucie i gonię parowóz. Brawo! Z niecierpliwością będę czekał na materiał video.
W ramach wspomnień pozwolę sobie podać link do mojej relacji sprzed 7 lat, kiedy to w Toruniu zagościła "Piękna Helena":

Ostatnio zmieniony przez WinD dnia Sob 18:35, 13 Kwi 2019, w całości zmieniany 1 raz

PostWysłany: Sob 21:12, 13 Kwi 2019    Temat postu:

WinD napisał:

Zdecydowanie nie to było moją intencją, ale jeśli taki był odbiór to dobrze. Na dobrą sprawę trzeba by to napisać inaczej... dodać więcej szczegółów, ale... to faktycznie byłoby ciekawe.

Z niecierpliwością będę czekał na materiał video.

To niedobrze! Biorąc pod uwagę piętrzącą się wręcz ilość materiału do obrobienia (Grudziądz, Sosnowiec, Solec, za chwilę pewnie Toruń i Żyrardów, nie wspominając o takich "zwykłych" kolejowych...) to nie wiem kiedy ten opóźniony materiał z parowozem może dojechać ;-) ... a jak wiadomo:

Wielkość opóźnienia może ulec zmianie. Za opóźnienie serdecznie przepraszamy. Prosimy zwracać uwagę na komunikaty.

także to nic pewnego z tą koleją ;-) ...

WinD napisał:

Pamiętam ten dzień! To było moje (młodego człowieka) pierwsze zetknięcie z "żywym" parowozem! Niezapomniane przeżycia! Trochę filmów i zdjęć jeszcze mam z tego wyjazdu (wówczas pojechaliśmy z kolegami pociągiem) - może kiedyś w ramach wspomnień i cyklu "z archiwum" może powstanie wspomnieniowa relacja z tej tego typu pierwszej imprezy w Toruniu. Odsyłam do tematu wówczas założonego na naszym forum:

PostWysłany: Sob 22:13, 13 Kwi 2019    Temat postu:

WinD:
Cytat:
A znasz autora tego filmu? Ostatnio sporo nagrywa w Toruniu (głównie autobusy).

Wydaje mi się, że nie znam. Choć może jest to któryś z uczestników spotkań Toruńskiego Archiwum Kolejnictwa. Natomiast z pewnością nie jest to ktoś ze SPKiZT.

Remaj12:
Cytat:

Opóźnienia mogą przedłużyć się o całą epokę. Ja na przykład, w ostatnim czasie opracowuję fotografie sprzed 30-20 lat. Blue_Light_Colorz_PDT_07
Nie mniej pilnie będziemy zwracać uwagę na komunikaty. Jako zaprawieni MiKole zawsze to robimy.

Przy okazji tenże wizytujący w ostatnim czasie Toruń Ol49-69, prawie 12 lat temu z zabytkowymi wagonami na terenie MPT. Pociąg bodajże uświetniający Salon Modelarstwa Hobby. Obecnie takiego widoku już nie zobaczymy. A to ze względu na brak toru łączącego teren MPT z siecią PLK PKP. Dopiero teraz zauważyłem, że w tym czasie na drzwiach dymnicy nie było kontrowersyjnych dekoracji.