Forum Forum Stowarzyszenia Przyjaciół Kolei i Zabytków Techniki oraz Toruńskiej Makiety Modułowej Strona Główna Forum Stowarzyszenia Przyjaciół Kolei i Zabytków Techniki oraz Toruńskiej Makiety Modułowej

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Remont linii 207

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Stowarzyszenia Przyjaciół Kolei i Zabytków Techniki oraz Toruńskiej Makiety Modułowej Strona Główna -> Dział kolejowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 21:02, 08 Maj 2013    Temat postu: Remont linii 207

Nareszcie!
Długo oczekiwany remont linii 207 rozpoczął się wczoraj. Prace torowe prowadzi PNI. Na chwilę obecną trwają prace w Chełmży, ale też wzdłuż szlaku kręcą się geodeci. Tor nr 1 praktycznie na całej długości między semaforami wyjazdowymi został rozkręcony. Na połowie jego długości zdjęto już szyny i trwa wyciąganie podkładów.

Poniżej kilka zdjęć. Wybaczcie mi za ich jakość ale robienie zdjęć telefonem z kabiny telepiącego się pociągu nie sprzyja jakości HD. Blue_Light_Colorz_PDT_06

Bramkarty PNI, dalej widać koparkę dwudrogową.
[link widoczny dla zalogowanych]

Zrywanie i ładowanie podkładów na platformy.
[link widoczny dla zalogowanych]

Buldożer przygotowuje plac przeładunkowy.
[link widoczny dla zalogowanych]

Wykręcanie śrub stopowych i rozkręcanie łubków.
[link widoczny dla zalogowanych]

...rozkręcania ciąg dalszy.
[link widoczny dla zalogowanych]

Była jeszcze malownicza grupka meneli degustujących napoje wyskokowe w cieniu budynków stacyjnych przez bite 8h. Chciałem ich tutaj dodać jako "nadzór inwestorski" ale byli za daleko dla mojego telefonu. Blue_Light_Colorz_PDT_08

Edit:
Hmm... zdjęcia mi się nie chcą wkleić więc podaję linki.


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Śro 21:07, 08 Maj 2013, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Pon 12:24, 20 Maj 2013    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Remaj12




Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 641
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Pon 15:22, 20 Maj 2013    Temat postu:

Rynek Kolejowy napisał:
Na stacjach zostaną wymienione urządzenia sterowania ruchem kolejowym, urządzenia telekomunikacyjne oraz urządzenia elektroenergetyki (linie zasilające, oświetlenie, elektryczne ogrzewanie rozjazdów).

Wywalą wszystkie semafory kształtowe?

Rynek Kolejowy napisał:
Prace modernizacyjne realizowane są w ramach projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 207 Toruń Wschodni – Malbork na odcinku Toruń Wschodni - Grudziądz...

Rozumiem, że tu także zrobią "porządek"!?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pon 19:26, 20 Maj 2013    Temat postu:

Wszystkie na pewno nie, bo się mikolstwo oburza, że to już zabytki. Ale nikt jakoś nie pamięta, że trzeba tam jakoś prowadzić pociągi... Dla mnie kształty mogą zostać, ale niech ich oświetlenie zostanie zrobione jak należy. Niestety instrukcja E-1 (Ie-1) dopuszcza sytuację kiedy sygnały nocne są niesprawne, i do puki tak będzie to niestety nikomu nic się z tym nie będzie chciało zrobić.

Postaram się zrobić zdjęcie tablicy informacyjnej gdzie wszystko jest opisane. Nie wiem nic o pracach między Toruniem Wschodnim a Chełmżą. Ale jest tam napisane, że to I etap modernizacji więc możliwe, że będą kolejne.
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Śro 22:30, 22 Maj 2013    Temat postu:

Odrobina nowości z placu budowy.

Po torze nr 1 nie ma praktycznie śladu. Peron praktycznie na połowie długości też już jest rozebrany. Z wiaty zdjęto dach.
[link widoczny dla zalogowanych]

Widać jeszcze ślad toru nr 1 i to co zostało po peronie.
[link widoczny dla zalogowanych]

Po lewej widać, że w miejscu toru nr 1 wybrano wszystko do zera. Jest szansa na zrobienie porządnego odwodnienia.
[link widoczny dla zalogowanych]

Wykop po torze nr 1 i łaciata PNI.
[link widoczny dla zalogowanych]

Szkielet wiaty i resztki peronu.
[link widoczny dla zalogowanych]

Ponadto trwa demontowanie pędni i kopanie rowów pod przewody do urządzeń SRK.
Powrót do góry
Remaj12




Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 641
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Czw 12:29, 23 Maj 2013    Temat postu:

Mamut napisał:
Szkielet wiaty i resztki peronu.
[link widoczny dla zalogowanych]

Będą robić nowe wysokie perony? Pozostawiony szkielet wiaty zostanie pomalowany i zbudowany nowy dach czy to też wywalają i robią od zera?

Mamut napisał:
Ponadto trwa demontowanie pędni i kopanie rowów pod przewody do urządzeń SRK.

Rozumiem, że rozjazdy będą sterowane komputerowe z nastawni, a zwrotnice napędzane napędami? Semafory zostawiają, ale tak jak na wschodniej głowicy Torunia Wschodniego zostaną im zamontowane napędy elektryczne?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Czw 17:10, 23 Maj 2013    Temat postu:

Na rampie przy semaforze wjazdowym od strony Torunia już leżą "L" na nowe krawędzie peronowe. Wydaje mi się, że są dosyć wysokie. Postaram się zrobić zdjęcia.

Prawdopodobnie szkielet wiaty zostanie wypiaskowany, odmalowany i dostanie nowy dach. Niewiele mogą z tym zrobić bo to zabytek.

Skoro rozjazdy mają być podgrzewane to spodziewam się dość nowoczesnych napędów. Co zaś się tyczy semaforów to pewnie zrobią sterowanie elektryczne, a nastawnia wykonawcza zostanie zlikwidowana.
Powrót do góry
Remaj12




Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 641
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Czw 21:03, 23 Maj 2013    Temat postu:

Mamut napisał:
Na rampie przy semaforze wjazdowym od strony Torunia już leżą "L" na nowe krawędzie peronowe. Wydaje mi się, że są dosyć wysokie.

Pewnie tak. Jak wygląda wsiadanie do Pesobusów, Mrów z wysokokrawędziowych peronów?

Mamut napisał:
Prawdopodobnie szkielet wiaty zostanie wypiaskowany, odmalowany i dostanie nowy dach.

Jakoś nie widzę tych ładnych wiat razem z tymi nowymi peronami. Teraz wszystko robi się standardowe, ale nie pomyśleli aby w przypadkach, gdy mamy do czynienia z zabytkowymi wiatami peronowymi opracować inny wzór krawędzi peronowych, żeby to w ogóle jakoś wyglądało.

Jakiś czas temu została odnowiona wiata peronowa na peronie nr 3 dworca Toruń Wschodni. Jakoś nie bardzo pasuje mi ten niebieski kolorek, za bardzo kojarzy mi się z PKP Cargo, jest za nowoczesny.



Mamut napisał:
Niewiele mogą z tym zrobić bo to zabytek.

Co dokładnie zostało wpisane na listę zabytków?

Mamut napisał:
Skoro rozjazdy mają być podgrzewane to spodziewam się dość nowoczesnych napędów. Co zaś się tyczy semaforów to pewnie zrobią sterowanie elektryczne, a nastawnia wykonawcza zostanie zlikwidowana.

Zapewne tak. Tak samo było w Lubiczu, Czernikowie, Lipnie. Zlikwidowali pędnie, wycieli semafory kształtowe, zamontowali nowe napędy bombardiera i podgrzewanie rozjazdów oraz zlikwidowali nastawnie wykonawcze, a całość sterowania przenieśli do kontenera, w przypadku Lubicza sterowanie znajduje się obecnie w budynku dawnej nastawni dysponującej, nie wiem jak to obecnie wygląda w Czernikowie i Lipnie.

Ciekaw jestem jaki zakres prac obejmie dworzec Toruń Wschodni. Tory chyba w całości albo w większości mamy na podkładach betonowych, aczkolwiek z mocowaniem śrubowym, no i nie wiem w jakim są stanie - wieku, wszystkie podrozjezdnice są drewniane.

Co ciekawe będąc ostatnio na dworcu wschodnim zauważyłem, że zostało wymienione mocowanie rozjazdu krzyżowego nr 20 na sprężynowe. Fotka poniżej.



Podgrzewanie rozjazdów jest, więc albo wywalą wszystko i zrobią od zera albo pozostanie to tak jak jest, ale obawiam się, że na to się nie zanosi, zapewne będzie tak jak w Chełmży. Niestety muszę pogodzić się z faktem, że niemal na pewno wywalą pędnie, a szkoda, nie będzie już tego charakterystycznego dźwięku pracy pędni, no i w nastawni też wszystko zniknie, będzie puściutko, pomieszczenie jest ogromne, równie dobrze zmieściliby tam niezłej wielkości makietę.

Ciekawi mnie czy tu także zlikwidują nastawnię wykonawczą? Jeżeli zlikwidują pędnie, to ze względu na wielkość nastawni dysponującej przeniosą tu pewnie sterowanie wschodnią głowicą i zniknie kolejne miejsce pracy. Co dzieje się z budynkami nieużywanych nastawni wykonawczych? Czy istnieje możliwość wpisania sterowania mechanicznego scentralizowanego do rejestru zabytków, czy w ramach modernizacji stacji konieczna jest również wymiana sterowania?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Śro 23:37, 11 Gru 2013    Temat postu:

Karzełek wrócił...

[link widoczny dla zalogowanych]

Nie ma na nim już osłon lamp naftowych, dzisiaj uzupełniono brakujące szkła, Sz został powieszony na semaforze a nie jak kiedyś na osobnym urządzeniu. Sam semafor został odmalowany ale zastanawiam się czy przypadkiem nie została zmieniona jego konstrukcja.


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Śro 23:38, 11 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Stowarzyszenia Przyjaciół Kolei i Zabytków Techniki oraz Toruńskiej Makiety Modułowej Strona Główna -> Dział kolejowy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin