Forum Forum Stowarzyszenia Przyjaciół Kolei i Zabytków Techniki oraz Toruńskiej Makiety Modułowej Strona Główna Forum Stowarzyszenia Przyjaciół Kolei i Zabytków Techniki oraz Toruńskiej Makiety Modułowej

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

W Bydgoszczy tramwajem do Fordonu?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Stowarzyszenia Przyjaciół Kolei i Zabytków Techniki oraz Toruńskiej Makiety Modułowej Strona Główna -> Dział tramwajowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcin Przegiętka




Dołączył: 15 Mar 2006
Posty: 278
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Czw 14:58, 29 Mar 2007    Temat postu: W Bydgoszczy tramwajem do Fordonu?

Poniżej tekst z "Wyborczej", wprawdzie nie dotyczy naszego podwórka, ale ciekawy, choćby dlatego, że wiąże się z BIT-City ...

Miasto chce tramwaju do Fordonu
Krzysztof Aładowicz 2007-03-27, ostatnia aktualizacja 2007-03-28 10:16:48.0

Ratusz przekonał się do budowy linii tramwajowej do Fordonu. Gigantyczna
inwestycja znalazła się na liście inwestycji za unijne dotacje

"Gazeta" dotarła do ratuszowego dokumentu z wykazem tych projektów .
Sporządzenie listy poprzedziła żmudna praca urzędników. Sprawdzali przede
wszystkim, na jakie zadania wystarczy pieniędzy z budżetu miasta. Bo bez
własnego wkładu nie ma co liczyć na dotację.

Ostatecznie na liście znalazło się 16 inwestycji. Największą jest budowa
tramwaju do bydgoskiej sypialni - Fordonu. Szacuje się, że będzie kosztowała 411
mln zł.

- W zasadzie nie ma innego wyjścia. Żeby poprawić komunikację z tą dzielnicą,
musimy się zdecydować na ten krok - wyjaśnia zastępca prezydenta Lucyna
Kojder-Szweda.

Drogowcy już zlecili przygotowywanie dokumentów potrzebnych do starań o
dofinansowanie. Wiadomo, że będziemy występowali o pieniądze w ramach rządowego
programu "Infrastruktura i Środowisko". Koszt zadania znacznie przekracza bowiem
możliwości programów regionalnych.

- Trudno na razie przewidzieć, kiedy złożymy wniosek o dotację, bo nie ma
jeszcze szczegółowych rozporządzeń w tej sprawie. Jeśli wystarczy do tego tylko
studium wykonalności, to będziemy gotowi w przyszłym roku. Natomiast jeżeli
będzie wymagany projekt budowlany, to, niestety, ten proces się wydłuży -
tłumaczy Kojder-Szweda.

Pozostaje pytanie, czy Unia da nam pieniądze na tak drogą inwestycję? Jacek
Kajczuk, główny inżynier ruchu drogowego i transportu publicznego ZDMiKP
przekonuje, że takie projekty cieszą się dużym uznaniem Brukseli. - Wiele miast
w Europie korzystało z takiej pomocy. Tramwaj odciąży ruch samochodowy,
pozytywnie wpłynie na ochronę środowiska. Musimy się spieszyć, bo o pieniądze na
budowę linii tramwajowych chcą się starać również inne polskie miasta.
Konkurencja będzie duża - uważa.

Zapał studzi nieco prezydent Konstanty Dombrowicz, który nie jest w stu
procentach przekonany do tej inwestycji. - To wciąż sprawa otwarta. Ostateczne
decyzje zapadną bliżej połowy roku - wyjaśnia jego rzecznik Beata Kokoszczyńska.

Ratusz bierze pod uwagę również wariant, że nie dostaniemy unijnych pieniędzy.
Myśli o znalezienie wtedy prywatnego inwestora, który mógłby wejść do spółki z
miastem.

Oprócz budowy linii tramwajowej do Fordonu, na liście projektów inwestycyjnych,
na które miasto chce pozyskać unijne dotacje, znalazły się m.in. • przebudowa
wiaduktów warszawskich, koszt inwestycji 20,1 mln zł, termin realizacji do 2008
r. • odbudowa wiaduktu przy ul. Gdańskiej, 16,3 mln zł, 2007-2008 • przebudowa
Zbożowego Rynku i budowa linii tramwajowej w ciągu ul. Kujawskiej, 70,3 mln zł,
2008-2010 • budowa Węzła Wschodniego, 50 mln zł, 2008-2010 • przebudowa ul.
Spornej, 10,4 mln zł, 2008-2009 • przebudowa ul. Gdańskiej od Śniadeckich do
Kamiennej, 3 mln zł, 2008-2009 • budowa ul. Deszczowej od Grunwaldzkiej do
urzędu celnego, 5 mln zł, 2009-2010 • budowa drugiej jezdni Trasy W-Z od ul.
Sygnałowej do Grunwaldzkiej, 100 mln zł, 2010-2015 • budowa mostu na
przedłużeniu ul. Ogińskiego z dojazdem do Toruńskiej, 50 mln zł, 2010-2012 •
przebudowa Teatru Polskiego, 24 mln zł, 2008-2010 • trzeci etap rewitalizacji
Wyspy Młyńskiej z zagospodarowaniem zieleni i nabrzeży, 21 mln zł, 2008-2009.

Krzysztof Aładowicz

Tekst pochodzi z portalu Gazeta.pl - [link widoczny dla zalogowanych] © Agora SA
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Stowarzyszenia Przyjaciół Kolei i Zabytków Techniki oraz Toruńskiej Makiety Modułowej Strona Główna -> Dział tramwajowy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin