Forum Forum Stowarzyszenia Przyjaciół Kolei i Zabytków Techniki oraz Toruńskiej Makiety Modułowej Strona Główna Forum Stowarzyszenia Przyjaciół Kolei i Zabytków Techniki oraz Toruńskiej Makiety Modułowej

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kurioza
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Stowarzyszenia Przyjaciół Kolei i Zabytków Techniki oraz Toruńskiej Makiety Modułowej Strona Główna -> Dział kolejowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaciejOledzki
Administrator



Dołączył: 27 Lut 2006
Posty: 1951
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Solec Kujawski

PostWysłany: Czw 21:39, 10 Sie 2023    Temat postu:

W Olsztynie trwa kompleksowa przebudowa tamtejszej głównej stacji. Na polecenie konserwatora zabytków na nowych peronach staną stare pruskie konstrukcje wsporcze od zadaszenia peronów, ale co zrobić, jeżeli nowy peron jest węższy, a konserwator nie zgodził się na skrócenie ramion wiat, żeby trzymały skrajnię budowlaną? Trzeba konstrukcje wsporcze postawić na ukos! I w ten sposób powstaje kolejny polski kolejowy idiotyzm dworcowy ...


Ostatnio zmieniony przez MaciejOledzki dnia Czw 21:40, 10 Sie 2023, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
WinD




Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń Północny

PostWysłany: Czw 21:59, 10 Sie 2023    Temat postu:

Szok!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Remaj12




Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 641
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Pią 20:22, 18 Sie 2023    Temat postu:

MaciejOledzki napisał:
W Olsztynie trwa kompleksowa przebudowa tamtejszej głównej stacji. Na polecenie konserwatora zabytków na nowych peronach staną stare pruskie konstrukcje wsporcze od zadaszenia peronów, ale co zrobić, jeżeli nowy peron jest węższy, a konserwator nie zgodził się na skrócenie ramion wiat, żeby trzymały skrajnię budowlaną? Trzeba konstrukcje wsporcze postawić na ukos! I w ten sposób powstaje kolejny polski kolejowy idiotyzm dworcowy ...

Myślałem, że nic mnie już nie zdziwi, ale... po prostu szkoda gadać!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
JanuszJ




Dołączył: 15 Lip 2014
Posty: 899
Przeczytał: 6 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon 21:22, 21 Sie 2023    Temat postu:

Nie takie "kwiatki" konserwatorzy sadzą :)
Swego czasu, podczas remontu peronów w Sopocie, konserwator zażyczył sobie położenie kostki na podsypce piaskowej. Mimo tłumaczenia, że to może było dobre 100 lat temu, to się uparł. Oczywiście po roku kostka się rozlazła i wykonawca na swój koszt musiał przełożyć kostkę na podsypce cementowej :)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MaciejOledzki
Administrator



Dołączył: 27 Lut 2006
Posty: 1951
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Solec Kujawski

PostWysłany: Śro 9:42, 23 Sie 2023    Temat postu:

Byłem wczoraj przejazdem w Olsztynie Głównym i sam mogłem pooglądać te "kwiatki". Mój zmysł estetyczny przechodził tam katusze. Płakać się tylko chce, jak wydawane są pieniądze. Mam nadzieję, że z braku pieniędzy nie zrobią tego samego w Toruniu Wschodnim.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MaciejOledzki
Administrator



Dołączył: 27 Lut 2006
Posty: 1951
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Solec Kujawski

PostWysłany: Pon 21:18, 04 Wrz 2023    Temat postu:

Nieco więcej zdjęć z Olsztyna Głównego, które zrobiłem 24 sierpnia. Na początek porównanie, co osiągnięto przekręcając wiaty peronowe:



Osiągnięto jak widać to, że przestrzeń nieosłonięta część krawędzi peronowej ma szerokość jakieś 80-90 cm. Zgodnie z wytycznymi skrajni GPL-2 wystarczyło by 32,5 cm i prawdopodobnie tyle jest w moim rodzinnym Solcu. A Toruniu Głównym na peronie 4 mamy jeszcze lepiej, ale tam wiata jest dość wysoka.

Ale przechodzimy do następnego zdjęcia:



Wygięte elementy ze zdjęcia pierwotnie łączyły się z z podłużnymi belkami i miały przeciwdziałać siłom działającym po długości wiaty (zapobiegały efektowi domina). Tu jak widać po skręceniu wiaty pozostawiono je swobodnie - zachwycone będą chyba tylko miejscowe gołębie :P

Kolejny kolaż - tzw. zabytkowe wiaty i wykonawcza szpetota:



Budowa wciąż trwa, ale obawiam się, że np. o wykonanie wlotów rur spustowych do kanalizacji czy osłon kabli teletechnicznych. No i uziomów to też się już chyba wyżej nie dało wyżej zamontować :P

I kolejne zdjęcie - słupologia stosowana:



Bo koniecznie trzeba słup od bramki sieci trakcyjnej posadowić na peronie, nie w osi innych słupów, robiąc dziurę w wiacie i i na deser stosując posadowienie na palu wystającym ponad powierzchnię peronu.
A lasie słupów, gdzie każdy służy do czego innego nie wspominając (bo nie da się choćby oświetlenia peronu i wyświetlaczy SIP powiesić na jednej konstrukcji).

A na kolejnym zdjęciu kolejny cokół słupowy, tym razem podwójny a w tle gustowna "zabytkowa" witrynka na rozkłady.



A na sam koniec wykończenie krawędzi wiaty, z blachą fartucha mocowaną na zszywacze i do tego końcówka blachy umieszczona za wysoko i bez podgięcia - w ten sposób woda spływająca po fartuchu będzie po pierwsze sączyła się na belkę do której jest przybita, a z braku podgięcia zacznie korodować jej krawędź.



I to na tyle, co udało mi się spostrzec przez kilkadziesiąt minut pobytu na tym "modernizowanym" dworcu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Stowarzyszenia Przyjaciół Kolei i Zabytków Techniki oraz Toruńskiej Makiety Modułowej Strona Główna -> Dział kolejowy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin