Forum Forum Stowarzyszenia Przyjaciół Kolei i Zabytków Techniki oraz Toruńskiej Makiety Modułowej Strona Główna Forum Stowarzyszenia Przyjaciół Kolei i Zabytków Techniki oraz Toruńskiej Makiety Modułowej

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zmiany w Toruniu i okolicy
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Stowarzyszenia Przyjaciół Kolei i Zabytków Techniki oraz Toruńskiej Makiety Modułowej Strona Główna -> Dział kolejowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WinD




Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń Północny

PostWysłany: Śro 10:54, 27 Mar 2019    Temat postu: Zmiany w Toruniu i okolicy

Pozwoliłem sobie założyć nowy temat. Inspiracją jest poniższy artykuł:

[link widoczny dla zalogowanych]

Co myślicie o tej lokalizacji?


Ostatnio zmieniony przez WinD dnia Śro 10:55, 27 Mar 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Remaj12




Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 641
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Śro 13:42, 27 Mar 2019    Temat postu: Re: Zmiany w Toruniu i okolicy

WinD napisał:
Pozwoliłem sobie założyć nowy temat. Inspiracją jest poniższy artykuł:

[link widoczny dla zalogowanych]

Co myślicie o tej lokalizacji?

Bardzo ciekawa informacja!

Warto zaznaczyć, że oprócz powstania nowego przystanku przy ul. Kociewskiej, w Łysomicach powstanie mijanka! Nie bez znaczenia jest też podniesienie prędkości szlakowej - 120 km/godz. dla pociągów pasażerskich i 80 km/godz. dla pociągów towarowych. Jeśli mnie pamięć nie myli (a może) to ostatnia rewitalizacja linii kolejowej nr 207 była w okolicach 2007-2008 roku - tak przynajmniej mi się kojarzy, ale ile w tym prawdy? Musiałbym to zweryfikować. Wówczas chyba prędkość na linii (odcinku do Łysomic?) została podniesiona do 80 km/godz. Przynajmniej kojarzę zdjęcie na rail.phototrans.eu z informacją o tym, że na niedawno oddanym nasypie, który się jeszcze "układa" jest obniżona prędkość, ale nie mogę na razie dotrzeć do tej fotografii.

Ciekawostką jest rewitalizacja ponad 1 km odcinka linii nr 246! Zakładam, że jest to związane z tym "dodatkowym torem" przed Toruniem Wschodnim, który pewnie będzie torem stanowiącym część linii nr 246 i stąd też dwa perony planowanego przystanku przy ul. Kociewskiej. Wynika z tego, że pomiędzy linią nr 207 i 246 zostaną zabudowane przynajmniej dwa rozjazdy umożliwiające zjazd z linii nr 207 na linię nr 246 w kierunku Torunia Wschodniego, aby zatrzymać się przy peronie leżącym przy torze linii nr 246, a tym samym zwolnić szlak do Łysomic. Wszystko to brzmi bardzo ciekawie. Zastanawiam się tylko kto będzie obsługiwał posterunek odgałęźny przy ul. Kociewskiej oraz mijankę w Łysomicach. O ile tę drugą można zautomatyzować, o tyle posterunek już wymaga sterownia. Przy założeniu, że Łysomice byłyby bezobsługowe, posterunek Toruń Mokre obsługiwałby pewnie Toruń Wschodni.

Czekam z niecierpliwością na dalszy rozwój sytuacji. Powiem szczerze, że w pierwszej chwili jak przeczytałem o nowym przystanku w Toruniu to pomyślałem o przystanku Toruń Garbaty Mostek, o którego powstaniu mówiło się swego czasu przy okazji rozmów o dołożeniu drugiego toru pod rondem Pokoju Toruńskiego, ale temat jakoś ucichł i nie wiem czy będzie realizowany.

Co do samej lokalizacji przystanku Toruń Mokre - powiem szczerze, że nie wiem czy przystanek tam się przyda. Gdyby umożliwić przejazdy pociągami pomiędzy toruńskimi przystankami i stacjami kolejowymi:
Toruń Czerniewice, Toruń Kluczyki, Toruń Główny, Toruń Miasto, Toruń Wschodni, Toruń Mokre w cenie biletów komunikacji miejskiej co mogłoby przyczynić się do rzeczywistego zainteresowania przemieszczaniem się pociągiem po Toruniu, wówczas pewnie z tego przystanku korzystałoby trochę osób dojeżdżających w tamtą okolicę np. do pracy. Czemu o tym wspominam? Dziś chcąc pojechać pociągiem w granicach Torunia i tak trzeba kupić bilet kolejowy. Gdyby faktycznie powstała Szybka Kolej Miejska, która by kursowała w Toruniu oraz może do najbliższych miejscowości typu Chełmża czy Lubicz to miałoby to sens wprowadzić tam taryfę MZK. W Warszawie w pociągach SKM Warszawa obowiązuje taryfa biletowa ZTM Warszawa, dzięki czemu na tym samym bilecie możemy pojechać metrem, tramwajem, autobusem i pociągiem - jak dla mnie - uważam to za świetne rozwiązanie i nie miałbym nic przeciwko, aby podobne wprowadzić również w Toruniu - myślę, że nie tylko ja bym korzystał z pociągów w Toruniu, gdyby do przejazdu nimi uprawniały mnie zwykłe bilety MZK lub wykupiony bilet miesięczny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Robert Kola




Dołączył: 27 Lut 2006
Posty: 1556
Przeczytał: 10 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 14:03, 27 Mar 2019    Temat postu:

Występuję z apelem jako zdeklarowany dokumentalista. Zanim ruszą jakiekolwiek prace, bierzmy w ręce aparaty i fotografujmy to i owo. Za kilka lat okaże się, że to bardzo cenny materiał.

R>K
Powrót do góry
Zobacz profil autora
WinD




Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń Północny

PostWysłany: Śro 15:34, 27 Mar 2019    Temat postu:

Wg mnie pomysł z przystankiem Toruń Mokre jest znacznie lepszy niż z Garbatym Mostkiem. To tereny przemysłowe, które będą się rozwijały. Możliwość dojazdu pociągiem będzie dodatkowym atutem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Remaj12




Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 641
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Czw 12:06, 28 Mar 2019    Temat postu:

WinD napisał:
Wg mnie pomysł z przystankiem Toruń Mokre jest znacznie lepszy niż z Garbatym Mostkiem. To tereny przemysłowe, które będą się rozwijały. Możliwość dojazdu pociągiem będzie dodatkowym atutem.

Tak, popieram i też uważam, że powstanie przystanku Toruń Mokre może spowodować wzrost atrakcyjności sąsiadującym z nim lokalizacji i przyczynić się do rozwoju okolicy. Efekt ten spotęgowałaby - tak jak pisałem - atrakcyjna cenowo taryfa biletowa oparta o stawki MZK w Toruniu obowiązująca również w ramach Szybkiej Kolei Miejskiej.

Przystanek Garbaty Mostek miałby sens przy założeniu, że ktoś by chciał z niego korzystać, czyli na zwykłym bilecie komunikacji miejskiej mógłby dojechać np. autobusem z ul. Szubińskiej na dworzec główny, tam przesiąść się na pociąg i wysiąść na przystanku Toruń Garbaty Mostek. Możliwość szybkiego przemieszczenia się z lewobrzeża na prawobrzeże i odwrotnie oraz możliwość przesiadki na inny środek komunikacji na pewno byłaby doceniona przez mieszkańców i przyjezdnych pod warunkiem, że nie wymagałoby to kupowania odrębnych kolejowych biletów, które raz - podnosiłyby koszt przejazdu, a dwa - byłoby to zwyczajne utrudnienie. Wysiadając na przystanku Toruń Garbaty Mostek moglibyśmy przesiąść się od razu, do któregoś z zatrzymujących się w pobliżu autobusów linii nr 15, 19, 22, 23, 30, 31 i 35.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
WinD




Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń Północny

PostWysłany: Śro 10:12, 03 Kwi 2019    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Remaj12




Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 641
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Śro 11:45, 03 Kwi 2019    Temat postu:

WinD napisał:
[link widoczny dla zalogowanych]

Dzisiaj, 3 kwietnia, w sali Dworcowej hostelu Przystanek Toruń odbędą się otwarte konsultacje w sprawie remontu obu dworców. Rozpoczęcie o godzinie 16:30. Wybrałbym się, gdyby nie fakt, że pracuję do godziny 18:00...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
WinD




Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń Północny

PostWysłany: Śro 12:20, 03 Kwi 2019    Temat postu:

Mi też nie uda się tam być. Szkoda, że nie przewidują konsultacji on-line.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Remaj12




Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 641
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Śro 12:52, 03 Kwi 2019    Temat postu:

WinD napisał:
Mi też nie uda się tam być. Szkoda, że nie przewidują konsultacji on-line.

Co ciekawe na stronie napisano:

Nowości napisał:
Jak podkreślają organizatorzy, spotkanie będzie miało charakter otwarty i będzie prowadzone w formie warsztatów kreatywnych wzorowanych na warsztatach urbanistycznych. Kolejarze dodają jednak również, że chęć udziału w spotkaniu można zgłaszać pod adresem: [link widoczny dla zalogowanych].
Powrót do góry
Zobacz profil autora
WinD




Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń Północny

PostWysłany: Sob 16:50, 20 Kwi 2019    Temat postu:

Można zapoznać się z dokumentacją dot. opracowania projektu robót budowlanych pn. "Modernizacja linii kolejowej nr 353 na odcinku Toruń Główny–Toruń Wsch wraz z infrastrukturą dworcową oraz budową nowych przystanków kolejowych":

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Stowarzyszenia Przyjaciół Kolei i Zabytków Techniki oraz Toruńskiej Makiety Modułowej Strona Główna -> Dział kolejowy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 1 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin