Forum Forum Stowarzyszenia Przyjaciół Kolei i Zabytków Techniki oraz Toruńskiej Makiety Modułowej Strona Główna Forum Stowarzyszenia Przyjaciół Kolei i Zabytków Techniki oraz Toruńskiej Makiety Modułowej

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zmiany w Toruniu i okolicy
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Stowarzyszenia Przyjaciół Kolei i Zabytków Techniki oraz Toruńskiej Makiety Modułowej Strona Główna -> Dział kolejowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WinD




Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń Północny

PostWysłany: Nie 13:34, 12 Cze 2022    Temat postu:

Macieju, też to zauważyłem (oprócz kasacji węglarek). Czy mógłbyś napisać kilka zdań, jaka będzie konsekwencja tych zmian i co jest ich przyczyną?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MaciejOledzki
Administrator



Dołączył: 27 Lut 2006
Posty: 1951
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Solec Kujawski

PostWysłany: Nie 14:19, 12 Cze 2022    Temat postu:

Ten trapez razem z łącznikiem do toru nr 24 (tego co idzie do rampy) został wybudowany swego czasu na potrzeby rampy wojskowej - na tej grupie przy rampie było sporo torów można było przyjmować lub wyprawiać eszelony w kierunku wschodnim (ale i zachodnim też) bez konieczności przetoków z głównej stacji towarowej, a w końcu Rosja była uważana za główne zagrożenie dla Prus.
Ostatnie wykorzystanie toru przy rampie było chyba przez składy robocze podczas remontu odcinka torów między Tr1 a TrA w 2013 roku. Obecnie trapez rozjazdowy tylko dublował układ rozjazdów na wjeździe na TrA. Odległości semaforów wjazdowych na Tr1 (od strony Otłoczyna) do wjazdowych na TrA wynoszą też chyba mniej niż 1000 metrów i w związku z niezachowaną wymaganą długością drogi hamowania jest ograniczenie prędkości. Po likwidacji rozjazdów dawne semafory wjazdowe na Tr1 zostaną przesunięte w kierunku Otłoczyna - wydaje mi się że nawet o 400 metrów, żeby uzyskać drogę hamowania 1300 metrów przed wjazdowymi wjazdowymi na TrA. Obsługa przejazdu będzie przeniesiona do nastawni TrA i rozjazd będzie wpięty w układy zależności (podanie semafora dopiero przy zamkniętym przejeździe).

A ogólnie będzie robione w torach na Toruniu Głównym:
- tor nr 1: kompleksowa wymiana nawierzchni – na typ 60E1/PS-94/SB wraz z wymianą podtorza w km 107,655-107,790 (wybudowanie rozjazdów 2,3),
- tor nr 2: kompleksowa wymiana nawierzchni – na typ 60E1/PS-94/SB wraz z wymianą podtorza w km 107,610-107,798; 107,816-107,849 (wybudowanie rozjazdów 1, 4, 5),
- tor nr 24: kompleksowa wymiana nawierzchni – na typ 60E1/PS-94/SB w km 107,820-108,109 (materiał z odzysku oraz wybudowanie rozjazdu Rz6), wymiana rozjazdu 11 (materiał z odzysku Rz3), tor nr 26: kompleksowa wymiana nawierzchni – na typ 60E1/PS-94/SB w km 108,142-108,779 (materiał z odzysku) oraz wybudowanie rozjazdu Rz 12 i 44. Wymiana rozjazdu 11 (materiał z odzysku Rz3). Wymiana rozjazdów 40 i 47 (materiał z odzysku Rz 4 i Rz 2),
- kompleksowa wymiana nawierzchni (materiał z odzysku) na wstawce Rz 47 – Rkpd 57 w km 108,779-108,845. Korekta układu geometrycznego toru na odcinku od Rz40 do Rkpd 57,
- tory 43 i 44: rozbiórka nawierzchni torowej (ok 0,840 km) wraz z wybudowaniem rozjazdu nr Rz13 i nr Rz43,
- tor nr 45: wymiana Rz 46 (materiał z odzysku Rz 1),
- tor nr 3: kompleksowa wymiana nawierzchni – na typ 60E1/PS-94/SB w km 135,500-135,655 (kilometracja linii kolejowej nr 353). Remont istniejącego samohamownego kozła oporowego (cofnięcie w położenie zasadnicze, wymiana drewnianych klocków hamulcowych, piaskowanie i malowanie, konserwacja części ruchomych, oczyszczenie płyty poślizgowej z roślinności i zanieczyszczeń).
Dzięki uprzejmości kolegi Adriana z witryny semaforek.kolej.org.pl poniżej schemat części stacji Toruń Główny - można sobie zobaczyć, co obejmą zmiany:



Do tego mają być zabudowane nowe przebiegi na TrA oraz zrobione poprawki w sygnalizacji - między innymi wjazdy z Inowrocławia na tor przy peronie 3 i z Kluczyków na tor 2 przy peronie 1 mają być bez ograniczenia prędkości do 40km/h (będą pewnie ale na wyższą prędkość wynikającą z dopuszczalnej drogi hamowania albo geometrii toru). Podobnie jak wyjazd z toru przy peronie 2 w kierunku Kluczyków i z toru 7 przy peronie 4 w kierunku Inowrocławia.


Ostatnio zmieniony przez MaciejOledzki dnia Nie 18:26, 12 Cze 2022, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
WinD




Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń Północny

PostWysłany: Pon 10:01, 13 Cze 2022    Temat postu:

Macieju, dziękuję za obszerne wyjaśnienia. A czy jest szansa, że peron 3a wróci do użytkowania?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MaciejOledzki
Administrator



Dołączył: 27 Lut 2006
Posty: 1951
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Solec Kujawski

PostWysłany: Pon 13:19, 13 Cze 2022    Temat postu:

Z tego co mi wiadomo efektem prac będzie także powrót do użytkowania peronu 3A (tor 3) i to w taki sposób, że pociągi będą na nim także mogły kończyć bieg.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
JUNIOR




Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 751
Przeczytał: 6 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: TORUŃ

PostWysłany: Czw 10:31, 16 Cze 2022    Temat postu:

Fajnie że 3a wraca
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Stowarzyszenia Przyjaciół Kolei i Zabytków Techniki oraz Toruńskiej Makiety Modułowej Strona Główna -> Dział kolejowy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5
Strona 5 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin