Forum Forum Stowarzyszenia Przyjaciół Kolei i Zabytków Techniki oraz Toruńskiej Makiety Modułowej Strona Główna Forum Stowarzyszenia Przyjaciół Kolei i Zabytków Techniki oraz Toruńskiej Makiety Modułowej

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zmiany w Toruniu i okolicy
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Stowarzyszenia Przyjaciół Kolei i Zabytków Techniki oraz Toruńskiej Makiety Modułowej Strona Główna -> Dział kolejowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Remaj12




Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 641
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Nie 18:56, 12 Maj 2019    Temat postu:

Na znanym portalu społecznościowym pani Iwona Michałek napisała:

Iwona Michałek Poseł na Sejm RP napisał:
NOWE DWORCE KOLEJOWE W TORUNIU🚉

A o to kolejne efekty mojej pracy. 👇

Sprawa ważna, w której brałam czynny udział, m.in. organizując i uczestnicząc wraz z Prezydent Torunia Michał Zaleski w spotkaniach w Ministerstwie Infrastruktury. 😊

Ruszyła druga edycja programu BiT-City dot. modernizacji linii kolejowej nr 353 na odcinku Toruń Główny- Toruń Wschodni wraz z infrastrukutrą dworcową oraz budową nowych przystanków kolejowych w Toruniu. 🚉

Trójstronne porozumienie składające się z firm PKP, PKP Polskie Linie Kolejowe oraz Gminy Miasta Toruń zaczyna realizację zadania dotyczącego przebudowy linii kolejowej między dworcem Toruń Główny i Toruń Wschodni. 🚆

W ramach zadania nastąpi:
⏺ remont dworców Toruń Miasto i Toruń Wschodni
⏺ modernizacja szlaku, budowa drugiego toru pod Placem Pokoju Toruńskiego
⏺ przebudowa peronów stacji Toruń Miasto wraz z przedłużeniem przejścia podziemnego do ul. Sowińskiego
⏺ modernizacja stacji Toruń Wschodni wraz z peronami i istniejącym przejściem podziemnym
⏺ modernizacja mostu kolejowego im. Ernersta Malinowskiego
⏺ przebudowa ul. Sowińskiego od Placu Pokoju Toruńskiego do mostu kolejowego
⏺ budowa węzła przesiadkowego przed Dworcem Wschodnim
⏺ przebudowa Garbatego Mostka zakładająca odtworzenie pięknych balustrad i łuków z lat 60-tych

Cieszę się, że mogłam wspomóc tak ważną dla miasta i regionu inicjatywę. 😊 📰 https:/…/remont-torunskich-dworcow-cor…przetarg/ar/c1-14093195

Więcej na temat samego projektu Bit City można przeczytać na stronie: [link widoczny dla zalogowanych]

Wspominam o tym, gdyż zainteresował mnie fragment o budowie drugiego toru pod Placem Pokoju Toruńskiego. Słyszałem o tym pomyśle kilka razy, chyba nawet czytałem artykuł z ekspertyzą czy wypowiedzią, z której wynikało, że jest to niewykonalne lub bardzo dużym kosztem i jeśli mnie pamięć nie myli to temat był chyba martwy - wydawało mi się, że zrezygnowano z tej opcji. Czyżby jednak powrócono do niego, co więcej, zdecydowano się na to rozwiązanie?

Przy okazji jak zwykle apel - czas ucieka, aparaty w dłoń i...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MaciejOledzki
Administrator



Dołączył: 27 Lut 2006
Posty: 1951
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Solec Kujawski

PostWysłany: Nie 22:39, 12 Maj 2019    Temat postu:

Jakiś czas temu były robione pomiary skrajni w bramie kolejowej. Przy dwóch torach problemem jest zapewnienie odpowiedniej skrajni dla pantografów pojazdów elektrycznych. Stąd zakłada się obniżenie niwelety toru przy przejeździe przez bramę kolejową. Przed elektryfikacją, kiedy jeszcze były 2 tory, przejeżdżały przecież bez problemu "bipy", ale ja sam pamiętam, że z okna na górnym poziomie ściana tunelu była "na wyciągnięcie ręki".
Odtworzenie w bramie dwóch torów pociągnie też za sobą likwidację posterunku ruchu Toruń Miasto i powstanie szlak Toruń Główny - Toruń Wschodni podzielony na odstępy samoczynną blokadą liniową.

Odnośnie samej przebudowy dworca - nie wiem na ile jest to możliwe ze strony ochrony zabytków, ale ja pokusiłbym się o przeanalizowanie możliwości zamiany peronu wyspowego na dwa perony jednokrawędziowe, skoro i tak ma być tunel przedłużony. Można by wtedy pokusić się też o wydłużenie peronów aż na wiadukt nad ulicą Traugutta i zorganizować tam prawdziwy węzeł przesiadkowy pociąg-komunikacja miejska.


Ostatnio zmieniony przez MaciejOledzki dnia Nie 22:39, 12 Maj 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
WinD




Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń Północny

PostWysłany: Pon 9:10, 13 Maj 2019    Temat postu:

Remaj12 napisał:
Na znanym portalu społecznościowym pani Iwona Michałek napisała:

Iwona Michałek Poseł na Sejm RP napisał:
NOWE DWORCE KOLEJOWE W TORUNIU🚉

A o to kolejne efekty mojej pracy. 👇



Cóż, sukces ma wielu ojców... Blue_Light_Colorz_PDT_18
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Robert Kola




Dołączył: 27 Lut 2006
Posty: 1556
Przeczytał: 9 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 11:00, 13 Maj 2019    Temat postu:

Ale tylko jedną matkę :)

R>K
Powrót do góry
Zobacz profil autora
WinD




Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń Północny

PostWysłany: Sob 16:23, 24 Sie 2019    Temat postu:

Z jakimi pracami wiąże się planowane wstrzymanie ruchu między Toruniem Miasto a Toruniem Wschodnim?

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MaciejOledzki
Administrator



Dołączył: 27 Lut 2006
Posty: 1951
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Solec Kujawski

PostWysłany: Pon 10:43, 26 Sie 2019    Temat postu:

WinD napisał:
Z jakimi pracami wiąże się planowane wstrzymanie ruchu między Toruniem Miasto a Toruniem Wschodnim?

[link widoczny dla zalogowanych]


Wygląda na to, że będą robić coś w obrębie Toruń Miasto. Obstawiam prace w obrębie odcinka jednotorowego, może wymiana rozjazdów?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
WinD




Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń Północny

PostWysłany: Śro 10:02, 27 Lis 2019    Temat postu:

Trwają jakieś prace na szlaku z Torunia Północnego do Olka. Kolega (niegdyś członek SPKiZT) twierdzi, że są wykonywane dość niedbale. Wiecie coś więcej?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MaciejOledzki
Administrator



Dołączył: 27 Lut 2006
Posty: 1951
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Solec Kujawski

PostWysłany: Śro 10:59, 27 Lis 2019    Temat postu:

Są wymieniane podkłady z drewnianych na staroużyteczne strunobetonowe. Co do niedbałości - trudno to powiedzieć - nasz kolega ma zastrzeżenia do tego, że po wymianie podkłady zasypywane są zwykłym piaskiem, a nie podsypką tłuczniową, czy chociażby żwirem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
WinD




Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń Północny

PostWysłany: Czw 9:41, 28 Lis 2019    Temat postu:

Wczoraj około 16:20 coś jechało przez Toruń Północny (dotarły do mnie jedynie bodźce akustyczne). Może drezyna inspekcyjna, może jakiś skład. Skoro media nie piszą o żadnej katastrofie, to chyba wszystko jest w porządku z tym torem.
Tak na marginesie, wczoraj w związku z bombą znalezioną na JARze ewakuowano kilka bloków oraz - według pismaków - zajezdnię autobusową... Blue_Light_Colorz_PDT_01


Ostatnio zmieniony przez WinD dnia Czw 9:41, 28 Lis 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MaciejOledzki
Administrator



Dołączył: 27 Lut 2006
Posty: 1951
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Solec Kujawski

PostWysłany: Sob 15:26, 14 Gru 2019    Temat postu:

Na platformie przetargowej PLK pojawiła się informacja o rozstrzygnięciu postępowania na modernizację odcinka Toruń Wschodni - Chełmża:

[link widoczny dla zalogowanych]

Zostało nam niewiele czasu, myślę, że maksymalnie około pół roku, na uwiecznianie obecnego stanu infrastruktury. Polegną semafory wjazdowe do Torunia Wschodniego, wielodrutowa i kompletna linia teletechniczna na drewnianych słupach. Mam nadzieję, że Turkol jeszcze zawita na ten odcinek - obecnie zbiera sugestie do planowania tras na rok przyszły.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Stowarzyszenia Przyjaciół Kolei i Zabytków Techniki oraz Toruńskiej Makiety Modułowej Strona Główna -> Dział kolejowy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 2 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin